Borta bra men Basti bäst

Nu är vi hemma igen sen en vecka tillbaka. Vi stannade i fina Colmar i franska Alsace på vägen hem men det blev enda stoppet på väg från Alperna. Colmar har jag skrivit om tidigare i bloggen då vi var där förra våren när jag fyllde år. 

Det var otroligt skönt att komma hem igen efter 2,5 vecka på resande fot, inte allra minst för Bastian. Han var ovanligt gnällig och lite svår de sista dagarna vi var borta men så fort vi kom hem igen blev han sitt rätta, lyckliga och go’a jag. Ni skulle se hans reaktion när han kom in i huset igen och såg sina leksaker, vilket leende! Han var kanske rädd att han aldrig skulle få komma hem igen. Så den här veckan har han fått slippa burkmat och längre sträckor i bil. Istället har det enbart varit fokus på hemlagat och att hitta på sådant som gör Bastian nöjd och glad. Ibland när vi suttit och ätit lunch har vi skrattat åt att han äter finare mat än oss. Igår fick han sötpotatis-/morotsmos och torsk med dill och citron. Vi åt fruktsallad. Ja, ni hör ju själva 😉

Veckan började tråkigt med dåligt väder, feber och ett tråkigt farväl. Bastians livs första vän, lilla Jakob, och hans föräldrar flyttade i veckan hem till Umeå igen. Kommer kännas så otroligt tomt utan dem men jag tror att vi kommer hålla kontakten. Sen vände vädret och jag blev frisk över en natt och nu har vi haft en helt fantastisk sista semestervecka. Mycket sol och hög värme och vi har spenderat mycket tid i trädgården, ätit alla mål utomhus och grillat varje kväll. Richard tvättade vår trätrapp i förrgår och jag byggde ihop sista utemöblerna igår. Vi är så himla glada över att vi köpt hus och inte lägenhet som vi kollade på från början. Främst för Bastians skull. Han älskar gräsmattor och så sover han så bra ute samtidigt som vi håller på i trädgården. Just nu sitter jag i en solstol och han sitter bredvid mig i gräset och leker för sig själv. Sen älskar vi att vi bara kan öppna grinden och stiga ut i den underbara parken utanför där vi går på barnvagnspromenader med Bastian eller går och gungar i lekparken. Riktigt härligt nu under sommaren. 

Fast lite andra vettiga saker har vi hunnit med också. Vi har kollat på kakel till vårt badrum som ska renoveras och igår var vi och provkörde en bil åt mig. Vi behöver en tills jag börjar jobba i höst. Jag gillade den jättemycket men vi måste bestämma oss så fort för andra spekulanter har visat intresse. Vi får se hur det blir. 

Nu ska jag och Bastian gå och gunga. Trevlig sommardag alla!

   
             

2 thoughts on “Borta bra men Basti bäst

Leave a Reply

